Les eines que tot community manager ha de saber manejar

  08 February 2016 | Blog | Comentaris: 0
photo-1416339442236-8ceb164046f8

Avui en dia, tothom és actiu a les xarxes socials, però ser-ne usuari no sempre vol dir ser-ne un expert. Encara que no ho sembli, administrar xarxes socials no és feina fàcil: no es tracta simplement de la creació i compartició de continguts social media, sinó que comporta responsabilitats més enllà del dia a dia.

Un bon community manager ha de saber gestionar i administrar una comunitat virtual, observar les reaccions, monotoritzar la competència i controlar el posicionament online de la marca. A més, és molt important analitzar els resultats constantment.

Sí, com pots veure és més complex del que sembla, però per sort, existeixen un cúmul d‘eines, moltes d’elles gratuítes, que ajuden a optimitzar la feina i el temps. Avui a Mediàtic te n’expliquem alguns:

  1. HootSuite: és la plataforma bàsica per excelència. La seva funció és a d’administrar totes les diferents comptes de Facebook, Twitter Linkedin, Google+ i Instagram en una mateixa superfície. També dóna la possibilitat de programar posts.
  2. Trello. Aquesta eina és la més útil per organitzar feines, projectes i administrar el temps invertit en cadascún d’ells. La plataforma està creada per ser gestionada en grup, pel que diferents persones en un mateix moment poden accedir a la mateixa pissarra de tasques i sincronitzar-se.
  3. Easel.ly: perfecte per aquells community que no dominen les eines de disseny a la perfecció. Easel.ly et permet crear infografies gratuites i de forma fàcil i ràpida. Quedes bé i la feina ha sigut lleu!
  4. MailChimp: perfecte per gestionar totes les llistes de correus que s’administren. Ja sigui per enviament de NewsLetters, com notícies, etc.
  5. Google Analytics: segurament ja la coneixereu, però és de gran utilitat per medir i classificar les visites de les pàgines webs o blogs gestionats. T’ajuda a coneixer el teu públic i observar el tràfic obtingut.
  6. Onlypult: una de les nostres preferides actualment. Et permet gestionar des de l’ordinador totes les comptes d’Instagram. Des de pujar la foto, retallar-la, editar.la, escriure el contingut i programar-lo. No pot fer-te la feina més fàcil! Això sí, aquesta és de pagament.
  7. SimplyMeasured: una plataforma que et genera de forma gratuita, l’anàlisi i l’informe dels resultats del teu engagement i conversions a Instagram.
  8. Bit.ly: sembla una tonteria, però és tant tonto com necessari. Bit.ly retalla els URL’s per tal de fer me´s curts els enllaços. Perfecte per incloure articles o enllaços a Twitter, o fins hi tot a Facebook!
  9. Iconosquare: perfecte per fer la feina bruta d‘Instagram, però des de l’ordinador: gestionar els comentaris, respondre’ls, posar likes o seguir a altres usuaris. Tot des de la pantalla del teu odinador.
  10. Headline Analyzer: per últim, us presentem una aplicació diferent. Headline t’ajudarà a crear titulars curts, concisos i precisos per tal que tu no hagis de donar-li més al coco. Una forma fàcil i ràpida de trobar la frase perfecte pel teu article.
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Trackback URL: http://mediatic.cat/les-eines-que-tot-community-manager-ha-de-saber-manejar/trackback/

Deixa una resposta!

Your email address will not be published. Required fields are marked *